Ders: Fen Bilimleri
Konu: Basit Makineler
Sınıf: 8. sınıf
Süre: 40+40 dk
Bilişsel Süreç Kazanımları:
Dişli çarklar, vida ve kasnakların da birer basit makine olduğu belirtilir.
c. Basit makinelerde işten kazanç olmadığı vurgulanır.
8.2.1.2. Basit makinelerin günlük yaşamdaki kullanım alanlarına örnekler verir.
8.2.1.3. Basit makinelerden yararlanarak günlük yaşamda iş kolaylığı sağlayacak bir düzenek tasarlar ve yapar.
Diğer STEM Disiplinine Ait Kazanım:
Grup arkadaşlarıyla etkili iletişim kurarak fikirlerini paylaşır ve çalışmaya aktif olarak katılır. Grubun tasarımını yaptığı ürünü arkadaşlarına sunar
Deneme: Öğretmen' Bildiğiniz gibi evlere taşınırken eşyalarımızı asansörlerle yukarı çıkarırız. Peki bu asansörlerin çalışma prensipleri nasıldır biraz düşünelim ve bir mühendis gibi kendi asansörümüzü tasarlayalım der. Gruplar oluşturarak her gruptan asansör tasarlanmasını ister.
Destekleme: Bu aşamada öğretmen her bir grubun kullanığı malzemeleri, neden o malzemeleri seçtiklerini sorar. Asansörleriyle ilgili grafik oluşturmlarını ister.
Derinleşme: Her gruptan kullandığı malzemeyi seçmesinin nedenini, nasıl bir sonuç elde ettiğiyle ilgili yorumlar alınır. Asansörlerin günlük hayattaki faydalarını söylemelerini ister.Bu etkinlikte olduğu gibi başka hangi problemlere böyle makinlerle çözüm bulunabileceği konusunda tartışma ortamı yaratılır. Nerelerde kullanılacağını sorar.
Değerlendirme: Öğretmenin basit makinelerle ilgili sunumunun ardından hazırladığı çalışma kağıdı çözülür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder